12.23.2014

december

det snurrar lite i huvudet av vinet
och hjärtat klappar fortare än det borde,
jag går sönder inuti av kontraproduktivitet och svepskäl

hånglar med någon annan än dig
borde inte, vill inte, ska inte, gör ändå
förlåt
vill se dig i ögonen och att du säger att du vill vara med mig

vet inte ens vad jag skulle ha svarat, vill bara höra orden och veta om din röst känns sammetslen i mitt öra som när du är nykter

allting är så jävla bra och på plats och mitt enda problem är att jag inte vet vad jag ska göra av alla möjligheter, det enda som inte är på plats är jag

vi kan dansa under ett moln av rök och i ett rum fyllt av förväntan och tonårskval
bara säg till
snälla säg till






4 kommentarer:

  1. Svar
    1. ok så finaste kommentaren 2014 goes 2 u

      Radera

  2. allting är så jävla bra och på plats och mitt enda problem är att jag inte vet vad jag ska göra av alla möjligheter, det enda som inte är på plats är jag

    alltså detta. prick så känner jag, och du formulerade det hur fint somhelst

    SvaraRadera
  3. Hej my
    Jag vet att du skrev till mig någon gång för länge sen på min blogg. Minns inte exakt men det handlade om att du kände dig borttappad första gången vi sågs, och gärna ville göra om det. Och jag minns att jag blev så himla glad, men liksom bara glömde svara. Och fast jag tänkt på det massvis av gånger sedan dess så har jag aldrig svarat heller. För livet rusar förbi så jäkla fort nu för tiden och jag har inte ens haft tid att avsätta två timmar för att tvätta. Men nu hoppar jag på kryckor med ett opererat knä, och har tillbringat tre veckor med att sitta inne, sträcktitta på serier, spela sällskapsspel och dricka te. Och tänka. Och andas.

    Och där någonstans bestämde jag mig för att planera in mer kompistid, eller ska jag kanske säga människotid. För jag är en person som gillar att vara ensam för mycket, och trivs alldeles för bra med mitt eget sällskap. Så nu ska jag planera in sleepovers med bästisen, biodejter med pojken, vinkvällar med nya bekantskaper och filmmaraton med lillasyster. Och dig, om du vill. För jag tycker du är fruktansvärt cool, smart och glittrig. Så om du någonsin befinner dig i göteborg, skriv till mig på Facebook! Så dricker vi kaffe, spatserar runt eller dricker billig öl på en bar någonstans. Jag hade tyckt om det väldigt mycket faktiskt.

    kram

    SvaraRadera