9.30.2014

till samuel

du och jag har klarat allt. allt.
du har stått vid min sida och jag har stått vid din och även i slutet stöttade vi varandra och torkade varandras tårar för detta gör så ont. det gör så ont att avsluta det vi hade, samtidigt som det liksom inte går att stanna tiden och gör allting bra igen.

jag är inte arg på dig. jag kommer aldrig vara arg på dig, du är alldeles för viktig för mig, och även om vi inte är pojkvän och flickvän så vill jag vara nära dig. nu och för alltid.

det är bättre såhär, att vi avslutar detta nu, innan vi kommer till stadiet där vi bränner kläder, för ärligt talat, jag vill inte att det ska bli något fel. jag vill att vi ska kunna vara my och samuel även i framtiden, bara inte på samma sätt.

jag är så jävla tacksam, glad och lycklig att jag hade dig och att du hjälpte mig att växa upp. att du lärde mig vad kärlek är för något. att du tog dig tid att säga att du tyckte jag var vacker. och jag måste sluta skriva nu, för tårarna kommer som på beställning och klumpen i halsen känns alldeles för verklig.

vi ses snart.

---
breaking up.

5 kommentarer:

  1. alltså så himla fint skrivet. det är så vackert, om än tragifint, att en kan känna sådan kärlek och respekt för varandra även om en inte har stämplar som pojkvän och flickvän längre. det är inte bara fint utan även väldigt väldigt moget. heja! <3

    SvaraRadera
  2. Du är alltid bäst, hjärtat.
    Ta världen med storm

    SvaraRadera
  3. fina my. min mejl finns alltid om du har ord som behöver skrivas ner och läsas av någon.
    kram

    SvaraRadera
  4. Åh My. Jag vet inte vad som hänt precis er, men jag vet hur det känns. Jag vet hur ont det gör. Och det gör ont i mig att andra också behöver känna sån smärta, för ingen förtjänar fan det. Jag önskar verkligen inte alls alls alls att någon egentligen skulle behöva känna den smärtsamma och förvirrande post-love-känslan.

    Jag gjorde slut med min största kärlek för några månader sen och fan vad jag aldrig vill må så igen. Men det blir bättre, och jag vet hur det verkligen inte alls känns så när man bara ligger i sängen och gråter utan att det tar slut, men det blir bättre. Men tänk inte så mycket på det nu, nu får du gråta och hulka och snora hur mycket som helst.

    Jag känner dig inte, men jag finns här för dig om du vill ses och prata om krossade hjärtan och förhållanden, jag är en självlärd expert på hur man lagar ett krossat hjärta! Men jag finns också om du bara inte alls vill tänka på sånt utan bara få träffa någon och skratta lite.

    Många styrkekramar till dig!

    SvaraRadera