7.17.2014

a trip to the highlands.

after nine days of traveling by car through the highlands of Scotland, I can honestly say I've never seen a more beautiful landscape. Even though I'm pretty sure that I'm designed for a warmer climate, the visit was pretty fabulous. I never took that many photos though, I was more like living-in-the-moment this time. I also felt really, really recovered for the first time! Anyway, I experienced rain, scottish art, a very very sunny Edinburgh, a grey and depressing Aberdeen (never again), fishing villages, birds (and bird shit), tweed and a couple of really nice castle gardens.

efter nio dagar i de skotska högländerna är jag helt tagen av vyerna. Trots att jag uppenbarligen inte är menad för kallt, regnigt, brittiskt väder var resan något helt fantastiskt. Jag fotograferade inte mycket, försökte snarare leva lite i nuet för en gångs skull - något jag nyligen lärt mig. Jag kände mig även väldigt väldigt fri från anorexin för första gången på flera år! Hur som helst fick jag uppleva massa regn, skotsk konst, ett väldigt soligt edinburgh, ett grått och deprimerande Aberdeen (ska aldrig dit igen!), fiskebyar, fåglar (inklusive fågelskit), tweed och ett par mycket vackra slottsträdgårdar. 


5 kommentarer:

  1. hehe vadå brittiskt väder det e typ 28 grader i london nu /mvh andys brorsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. lol det var typ varmt i Edinburgh men jättekallt i Inverness :(

      Radera
  2. GAlet fina bilder längtar bort vart som helst!!

    SvaraRadera
  3. Åh vad fina landskap. Vill verkligen fota i Skottland någon gång :)

    SvaraRadera