7.24.2013

Oh, well in 5 years time We could be walking around a zoo With the sun shining down over me and you And there will be love in the bodies of the elephants too And I'll put my hands over your eyes but you'll peek through


Det är den tjugofjärde juli och jag och samuel firar ett år tillsammans. Det är samma som
365 dagar
8760 timmar
525600 minuter
31536000 sekunder
39420000 hjärtslag
6307200 andetag
och en himla evighet fast ändå jättekort tid.

jag tänker på när vi satt på bussen en kväll i juli efter en konsert och du försökte stryka bak mitt hår bakom öronen men jag vände mig bort. Tittade åt ett annat håll. För två timmar sedan hade du kysst mig och jag hade kysst dig tillbaka, i mörkret av en skolaula, och du tänkte nog att det var fint, men jag blev så arg. För att jag inte kunde tycka om dig på samma sätt som du tyckte om mig. Och vi träffade en bekant som frågade
"Är ni ihop eller?"
Och utan att ens titta på varandra sa vi bägge "Nej nej, verkligen inte, vi är inte alls tillsammans."
Och jag började nästan gråta utan att kunna förklara det.

jag tänker på när jag satt bredvid dig på mitt sovrumsgolv, våra axlar skavde mot varandra och jag räknade dina andetag. Jag räknade och räknade, tvekade och räknade. Efter 1000 kysste jag dig, och även om det inte var första gången vi kysstes, verkligen inte, så var det första gången som jag faktiskt kysste dig och menade det på riktigt liksom. Och du kysste tillbaka och vi kysstes och vi kysstes och vi kysstes och du smakade sött och artificiellt från dina jordgubbstuggummin och dina höfter var så vassa och din lugg var lång och kittlade mig i pannan. Du frågade om du fick kalla mig din flickvän och jag sa något i stil med att "jo, det går väl för sig" men kallade dig fortfarande bara för sam.

jag tänker på ännu en konsert, i Augusti efter det att din födelsedag hade gett mig mörka blommor över hela halsen, när vi lyssnade på skränig musik och åt mariekex som smulade sig. Jag smög upp bakom dig och viskade att jag var nästan säker på att jag älskade dig och sedan sprang jag därifrån, ville inte möta din blick för det var en sån himla stor deal för mig, även om du redan klargjort det flera gånger. Och jag frågade dig efteråt i ett tveksamt sms om jag hade chans på dig och du sa att du varit min sedan länge, och jag var så himla himla himla kär.

jag tänker på alla gånger du följt mig hem i mörkret eftersom att jag vägrar erkänna min rädsla för mörker och ligister och blåst i träden men du vetat ändå, utan att ens fråga. Jag tänker på alla gånger dina läppar blivit blå och kalla på grund av din dåliga blodcirkulation och alla gånger jag värmt mina fingrar mot huden på dina skulderblad och tryckt ansiktet mot ditt bröst och tänkt att låt detta aldrig någonsin ta slut.

jag tänker på alla sms, alla röstmeddelanden, alla diskussioner och töntiga brottningsmatcher då du låtit mig vinna ibland bara för att göra mig glad. Jag tänker på hur du inte kan andas om du blir kittlad och att tiden med dig har gjort mig så himla mycket mindre trasig. Jag tänker på att du hoppat ner från balkonger och sprungit flera kilometer klockan tre på natten för min skull, på hur mycket du retat mig för mina rädslor och på allt du berättat för mig som du inte berättat för någon annan.

jag tror jag behåller dig ett tag till faktiskt. för utan dig går världen under.

14 kommentarer:

  1. Hade gåshud hela texten igenom. Ni är så himla fina

    SvaraRadera
  2. ibland gör det så ont att inte vara kär

    SvaraRadera
  3. så fint skrivet. Jag hoppas verkligen jag får känna likadant för nån någon gång.

    SvaraRadera
  4. Åh, så fint skrivet! Ni är fina. <3

    SvaraRadera
  5. jesus vad fina ni är

    SvaraRadera
  6. så HIMLA fint. (fast det är bara juli)

    SvaraRadera
  7. åh vad fint. grattis till er!

    SvaraRadera
  8. så himla himla fint my, jag hade gåshud, och jag är så glad för din skull, för er skull, för ni är så så åh så fina åh

    SvaraRadera