7.31.2013

kärleksfunderingar

hej. jag har ett problem. jag har gått och blivit kär. och det är inte vem som helst. det är han som jag känt i många år och som är världens roligaste. han är snäll och har mörka ögon som ser rakt igenom en och han får mig att känna mig viktig. men han är 'töntig' och mina vänner skulle tycka att han inte förtjänar mig, att det är ett nerköp för mig. han är inte den snyggaste enligt normerna, inte supervältränad, men jag tycker så himla mycket om honom och jag vill inte det. jag vill att det ska sluta nu för det kommer bara bli jobbigt. jag orkar inte.

Hejdu. Min första tanke är "vad fint att du har blivit kär!" och min andra är "vad för vänner är det där egentligen?". Kärlek kan aldrig vara ett nerköp, inte om det handlar om äkta känslor, så är det bara. Dessutom förtjänar ingen kärlek. Ingen gör det. Kärlek får man och det är bara att acceptera, om man väljer att sedan besvara kärlek eller inte, det är det som gör en till den man är. Det är inte så att de som är vackrare, smartare, intellektuellare eller sportigare förtjänar kärlek mer än någon annan, precis som att livet inte är en tävling där den som har flest prylar när den dör vinner. 

Kör på. Bara kör på. Och säger dina 'vänner' ett ord om att han inte är god nog för dig, försvara honom antingen själv, eller genom att visa dem detta. Ärligt talat, borde de inte vara glada för hans skull att han fått en sådan goding som du? Tänk så!

Kram och puss. Lycka till. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar