4.10.2013

Tio saker du vill göra innan du dör. 
1. Bli riktigt jävla nöjd med mig själv.

2. Besöka Rom. 
3. Uppleva en revolution.
4. Leva.
5. Välta en ko.
6. Bli bäst i världen och starkast i stan.
7. Åka luftballong. 
8. Fara tillbaka till Kalifornien och besöka Monterey bay Aquarium igen. 
9. Ge ut en bok. 
10. Bli världens gladaste tant. 

Nio saker om dig själv.

1. Jag är bäst på att se ut som bambi på hal is, så fort chansen att halka finns. 
2. Jag är superrädd för myror. 
3. Min favoritfärg är klarröd och djupgrön. 
4. Jag önskar innerst inne att jag var bra på sport, även om jag ändå inte alls är intresserad.
5. Sedan jag var liten har jag velat ha en rosa cykel med fransar på handtagen, bara för att jag inte fick en när jag var fem. 
6. Inget kan göra mig gladare än tågresan mot en konsert. Blir euforisk. 
7. Jag har hemskt fula tår. 
8. En gång färgade jag håret i lila slingor. Jag var åtta år gammal och superglad, men det började regna och färgen tålde inte det. Grät i flera dagar och får fortfarande tårar i ögonen och ont i magen av att tänka på det, har aldrig riktigt kommit över den känslan. 
9. Är bättre på att vara ledsen än på att vara arg, även om jag önskar att jag var lite argare i personligheten. 

Åtta sätt att vinna ditt hjärta på.

1. Le snett och ha fnitter i ögonen. 
2. Dansa mest och sämst på konserter.
3. Snöra på sig ett par snygga doctor martens!
4. Bjuda mig på godis. 
5. Våga prata med mig och ta för sig. 
6. Göra spontana saker.
7. Tycka om Joy Division och The Smiths
8. Sjunga serenader utanför mitt fönster klockan 3 på morgonen. 

Sju saker du ofta grubblar på.

1. Varför har jag inte pengar nog att köpa hela humana?
2. Lägenheten. 
3. Varför gör jag inte mer med mitt liv?
4. DUGER JAG?!??!?!?
5. Att alla borde köra fuck da system för ingenting är ok faktiskt. 
6. Hur kan skolan bara bli tråkigare och tråkigare?
7. VARFÖR ÄGER JAG INTE DEN DÄR TRÖJAN/KJOLEN/SAKEN. 

Sex kändisar du tycker är snygga.

1. Håkan Hellström
2. Joseph Gordon Levitt
3. Zooey Dechanel
4. Leonardo DiCaprio
5. Johnny Depp
6. Ezra Miller

Fem saker du aldrig skulle vilja göra.

1. Krossa någons hjärta.
2. Hoppa från en bro. Så fett ovärt, även när det känns som att jorden imploderar. 
3. Tappa bort mig själv. 
4. Ta ett lån, tycker att ekonomiskt beroende är så himlans jobbigt, även om jag inser att jag (om jag inte blir stenrik väldigt snabbt) kommer att behöva göra just det.
5. Köpa ett par jeans. Sån himla ångest. Inte min grej. 

Fyra saker du har köpt den senaste månaden.

1. En turkos jacka.
2. Lite för många magtröjor. 
3. Tortillachips.
4. Skivor. 

Tre sätt att få dig le/skratta.

1. Le mycket när man pratar med mig. 
2. Komma fram och säga hej när man ser mig på stan!
3. Bjuda mig på godisar. 

Två gamla favoritlåtar.

1. Dancing queen - ABBA
2. Sunny afternoon - The kinks


Något folk inte visste om dig.

Att jag är väldigt, väldigt, väldigt rädd för att någon ska stå bakom duschdraperiet på kvällen med en kniv. Hör psycho-soundtracket i bakhuvudet ständigt. 

3 kommentarer:

  1. Himla bra lista. Älskade att läsa den!

    SvaraRadera
  2. är det ok att man lånar den här listan till sin egen blogg, eftersom den var så otroligt himla bra?

    SvaraRadera