4.26.2013

en väldigt ny och viktig idé.

"Hej My, hjälp mig. Min pojkvän gjorde slut för tre veckor sedan och det känns som att jag dör långsamt inombords."

"Hur vet man egentligen vad man vill? När man inte vill någonting?"


"Men hur skaffar man vänner då? Vänner som inte är precis som alla andra och som inte säger elaka saker om en på baksidan av idrottssalen varje rast?"

Mejl som droppat in.

Hur ska jag hjälpa er? Genom att svara på vartenda mejl som droppar in mitt i nätterna från flickor som är totalt lost in space och utsatta av världens skevhet, genom att tyst gråta mig igenom ännu ett kärlekserkännande som aldrig kommer att komma fram till rätt flicka eller pojke, genom att ännu en gång konstatera att det inte är ert fel att det gör så ont?
Jag vet inte, men jag har en liten idé.
Skriv här, eller mejla in till mig om det känns jobbigt att skriva ut så att alla ser, om någonting som gör ont. Någonting som känns jobbigt eller svårt eller något ni undrar, så skriver jag inlägg om det. Utan att ta upp era bekymmer, utan att säga några namn. Bara konstaterar att såhär känns det i hjärtat och såhär löser man det enligt mig.
Och nej, jag är ingen guru, och jag kan egentligen inte särskilt mycket om någonting. Lost in space, det är jag det. Men så är det nog för de flesta, och jag kan åtminstone göra ett försök, för det förtjänar ni.

Låter det bra? Då kör vi.

ps. förlåt för att det har varit så dålig uppdatering, mitt liv har varit upp och ner, precis som allas är ibland. nu är det bättre. puss!



4 kommentarer:

  1. Jag undrar nog lite samma sak. Vill liksom hitta det där underbara umgänget som alla andra har och komma ifrån där jag alltid har hängt. Sen vill jag med tiden vara i en relation men känner mig bara så osmickrad och osnygg när jag är runt personer, någon sorts fobi. Hade varit jättefint om du kunde skriva lite peppande tips!

    SvaraRadera
  2. Låter som en superbra idé. Skulle himla gärna vilja ha svar på fråga tre.

    SvaraRadera
  3. Kan man fråga här? I så fall gör jag det nu.

    Jag har väldans problem med att visa mina former. T.ex. att gå i kjol, thights, tighta tröjor, skinny jeans etc. Jag vill heller inte visa mina bröst eftersom jag känner mig väldigt obekväm med det. Har du något tips som gör så man kommer över denna komplex?

    SvaraRadera
  4. Åh jag känner så igen mig!

    Men skulle vi inte kunna hitta på någon feministisk uppståndelse eller liknande?
    Någon politisk aktion eller vad vet jag, är inte så bra på sånt.
    Jag menar, det finns ju en massa läsare här. Jag antar (utan så mycket research) att många här vill göra lite skillnad (inte för att folk inte redan gör det) och känna ett eventuellt systerskap?
    Hjälpa varandra, känna sig stark i en stark grupp.

    SvaraRadera