3.19.2013

hej mes amis. jag funderar lite på att helt sluta skriva och bara visa upp fotografier. för ärligt talat, jag vill inte göra er arga/ledsna/besvikna hela tiden. måste liksom försöka vara en bra person. liksom verkligen.

men det känns lite som att ni inte uppskattar det jag skriver längre, och det är väl så det går. att man växer ifrån varandra eller så. jag vet inte riktigt vad jag ska göra. vad ska jag göra? vet inte hur jag ska hantera näthat, vet verkligen inte.

ibland känns det bara som att jag borde ge upp hela grejen liksom, om det ändå inte glädjer er. för det är ju det jag ville från början, att göra människor glada, och jag gör verkligen inte det. jag vet inte riktigt varför heller, jag försöker liksom bara hitta rätt och så, och jag är kanske ingen bra förebild som någon påpekade. men vem ska kräva av en sextonårig barnunge att vara en förebild? jag vet verkligen ingenting om någonting! hur skulle jag kunna?

jag vet inte. jag vet verkligen inte. jag ville inte att det skulle bli såhär personligt, har släppt in er för mycket på livet. kanske var det dumt att visa upp sig själv på det här sättet, jag vet inte. förlåt i alla fall om det har orsakat smärta.

37 kommentarer:

  1. du glädjer mig alldeles megamycket. skulle vara sorgligt om du slutade skriva. du äger fast du inte alltid tror på det. du är cool

    SvaraRadera
  2. Dina texter är jätte fina och du gör mig superduper glad. Du är som glitter.

    SvaraRadera
  3. Det känns nog mest som att både din personlighet och förmåga att sprida glädje genom dina ord har försvunnit i takt med alla kilon du har gått ner. Bara det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. man är fortfarade samma person om man väger 60 eller 50. personligheten sitter inte i vikten. my är så mycket mer än siffror, herregud. hon är fortfarande samma underbara person, ni som säger annat känner tydligen inte till att en person har olika.sidor, och väljer att visa upp olika vid olika tillfällen och faser i livet. my är fortfarande samma fina person.

      Radera
    2. Annan anonymis20 mars 2013 03:18

      Klart man kan vara samma fina person trots viktnedgång, men som ätstörningspatient skulle jag vilja säga att ju mer jag tänker på min vikt, desto mindre glad är jag. Konsekvensen av det blir ju förstås att jag inte kan sprida glädje lika lätt. Man blir inte nödvändigtvis gladare i takt med att man blir smalare - snarare tvärtom - såvida man inte går ner i vikt för att gå från en osund vikt till en sund.

      Radera
    3. Det är klart att My är My. Men tyvärr är det inte ovanligt att en del av ens personlighet försvinner när man är deprimerad/har en ätstörning/inte mår bra. Och på sistone har inläggen inte känts ett dugg äkta. Det är som att My målar upp en kuliss och romantiserar en tillvaro som egentligen är rätt förjävlig.

      Radera
    4. Oj, jösses. Vad spelar det för roll? För att ha en blogg måste man inte vara världens glädjespridare. Det är läsaren som bedömer om den vill läsa eller inte? Ni som inte vill läsa här - gör inte det! Det är enkelt. Men det är inte Mys problem. Okej, blir lite kluven till vem jag ska skriva till nu, men My, tycker att det viktigaste är att du mår bra, och du måste varken blogga/sluta blogga för någon annans skull. Näthat kan gå och slänga sig. Du är värd så mycket bättre.

      Radera
  4. Mn utan dina texter skulle din blogg inte vara densamma. dina bilder är jätte fina och så! men det är dina texter också, och med både text och bild blir din blogg så himla bäst. bästbästbäst.

    SvaraRadera
  5. Vart kan allt hat komma ifrån? Fattar inte hur man kan hata dig? Det finns en hel del som jag inte håller med dig om, men fan, så ska det ju va. Jag tycker du är fin och jag tycker om dina texter och jag saknar din poesi lite, man ser inte så mycket av den nu.
    Tycker om dejj.

    SvaraRadera
  6. Mys, bara genom att finnas och skriva och fotografera och bara vara dig själv är du inspirerande, cool, vacker, etc. Men ändå kommer det finnas idioter därute i världen som av någon anledning mår bra av att trycka ner andra och peka ut deras fel och brister. Vad du dock aldrig aldrig aldrig någonsin får göra är att tro att det är ditt fel, för dessa personer finns överallt där de kan gömma sig bakom en skärm och skada, såra och förstöra utan att någon vet vilka de är. Du gör väldigt många människor glada. Du gör mig glad. Och du behöver inte vara någons förebild, bara den vackra, intelligenta, älskade Mys. Och de som inte håller med eller känner sig coola när de bryter ner andra, de kan helt enkelt gå och ta sig där solen inte skiner.

    SvaraRadera
  7. näthat är sämst. Tänker uttrycka mig enkelt: SKIT I DOM.

    Du är sexton, jag är sjutton, folk får fan ha överseende med oss. Om du mår dåligt av att skriva, borde du såklart inte göra det. Men jag personligen tycker dina texter är fina och jag uppskattar dem, om det nu gör någon skillnad.

    Kram

    SvaraRadera
  8. fast nej, för du skriver fint my, och du gör folk glada. du gör mig glad i alla fall. och ord har förmågan att framkalla känslor om man placerar dem rätt, och du kan det där- att placera dem rätt och locka fram känslor och jag tycker att du borde dela de känslorna med folk. ingen förväntar sig av dig att vara en god förebild, det är trams. en tonåring har rätt att vara trasig och göra fel och göra misstag och fucka upp och vara tjurig osv osv. vad ska man annars ha tonåren till liksom? försök skaka av dig allt näthat för du är bättre än så. du är stark, okej, och jag älskar dig.

    SvaraRadera
  9. du skriver finast av alla my. alla är inte perfekta, men du skriver så himla förträffligt vackert. dina texter glittrar upp din blogg så himla vackert. det är ditt eget val om du vill sluta med det, men du ska veta att det är dina vackra texter som gör din blogg så unik. och det är en stor anledning till att jag började följa den. du inspirerar my, hoppas du vet det.

    SvaraRadera
  10. sluta inte skriv. jag hade saknat dina ord och tankar för mycket, dom gör världen lite mer begriplig.

    SvaraRadera
  11. dina texter är dem viktiga, bilderna bara utsmyckning.
    snälla du, snälla rara.
    din operfetktion gör din blogg så verklig men ändå så overklig då din text aldrig följer ramarna.
    va stolt! du är dig själv. näthat kommer och går men nätkärlek består! right?

    SvaraRadera
  12. jag tycker alla här borde förstått vid det här laget att my är så mycket mer än en blogg. det finns känslor, ett hjärta som bankar och tankar, djup och dalar. kanske är det när vissa förstått att du är precis som de, en människa, som de gör såhär. och det är orättvist tycker jag. my. om du råkar läsa det här, vet du vad. det gör dig bara till en ännu bättre förebild. man behöver vara stark för att hålla upp en fasad, men man behöver vara ännu starkare för att låta folk komma in. om du vill kan du fortsätta med endast fotografier (vilka är otroligt vackra om du frågar mig) eller skriva som du gör nu, jag skulle bli otroligt glad bara jag vet att du finns där.

    SvaraRadera
  13. tycker inte du borde sluta varken skriva eller blogga helt. allt du gör är så fint! jag vet att det är läskigt att släppa in folk, men det kan vara skönt också. hur många det än finns som känner sig manade att vara elaka så finns det alltid fler som vill stötta.

    SvaraRadera
  14. Jag uppskattar det du skriver, och för det mesta gör det mig glad också. Det skulle bli tomt utan dina texter i vardagen.

    SvaraRadera
  15. för mig är dina texter är lite vardagsglitter, typ, sådant som ger en ett extra leende och en nypa visdom på vägen. och det kanske inte är många som faktiskt säger det men jag är säker på att det finns fler som känner så ändå.
    och hur fan skulle du kunna göra någon skada? herregud ingen förväntar sig att du ska vara perfekt. bara att du ska vara den där vännen och inspirationskällan du redan är. det skulle bli himla tomt om du bara la av. gör inte det. tack.

    SvaraRadera
  16. Jag tycker du borde sluta. Nej hoppa inte på mig nu som ett gäng barnungar och bara skit på dig du är anonym bla bla bla. Jag vill att du ska sluta för att dom dåliga kommentarerna kommer inte sluta. Och jag förstår att det hugger till i ditt hjärta varje gång du ser en dålig kommentar. Det gör jag verkligen. Så för att du ska må bra ber jag dig att stänga ner bloggen. Bara därför. Kanske är du inte en bra förebild, jag vet inte och uppriktigt sagt skiter jag i vilket som. My, stäng ner bloggen. Ta tag i dina viktproblem, lev som en 16-åring och ja. Hejdå. :3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller absolut med.

      Radera
  17. jag tycker att du är så jävla bra my.

    SvaraRadera
  18. Nej, sluta inte skriva. Du är så fin och din blogg likaså! Älskar att läsa dina texter.Du måste såklart göra det som känns rätt för dig men du är så inspirerande så jag ber dig, sluta inte. Ha det fint, Kram!

    SvaraRadera
  19. Gör det du känner är bäst själv! Men jag tycker iallafall att det vore synd om du la ner bloggen... min favoritblogg :)

    SvaraRadera
  20. åh nej snälla sluta inte att skriva, du är så himla bra. på alla sätt. <3

    SvaraRadera
  21. du är fin My och som alla andra säger. sluta inte. din blogg är fin fin. men jag förstår att det känns jobbigt med allt hat. men sluta inte. du är så fin och skriver mycket kloka saker.

    myskramar

    SvaraRadera
  22. du inspirerar i alla fall mig. mycket. älskar dina bilder och dina ord. näthat borde inte få förstöra.


    du är så vacker att senatra skulle ha fallit

    SvaraRadera
  23. Snälla, sluta inte. Alla dina ord och meningar är som vacker musik. Du kommer alltid att vara samma My, och det är just den Myn som bestämmer hur denna blogg ska se ut.
    Förresten, när ska vi ses bejb? <3

    SvaraRadera
  24. lyssna inte på någon annan än dig själv när du väljer my. bara du vet vad som är bäst. du väljer.

    SvaraRadera
  25. Du är bra som du är. Punkt. Men valet är ditt, du kan välja att kapitulera eller att dö.

    SvaraRadera
  26. Hej My, vet att jag är sen med att kommentera, visste dock inte riktigt vad jag skulle skriva för att jag blev så ledsen.
    Du ska inte alls sluta skriva, inte alls, nejnejnej. Hittade din blogg i sommras något sånt där och satt kanske halva natten och bara kollade igenom gamla inlägg. Blev helt kär i din blogg, dina texter, hur fin du är och dina bilder. Din blogg är också något som jag gått/går tillbaks till varje gång jag mått/mår dåligt och känt att jag inte kan eller vill längre. Du är kanske också den finaste människa jag någonsin sätt och kanske önskar jag också flera gånger om dagen att vi två skulle vara vän. Åh vad jag önskar att du kunde känna dig precis så bra som du är.

    Du är så fin, önskar flera gånger om dagen att jag kunde vara stark och bra som dig, för du är precis allt jag inte är.
    Hoppas du mår bättre snart

    // Kolakramar Marcela<3

    SvaraRadera
  27. Jag uppskattar din blogg och dina texter och du är väl förfan bra precis som du är. Såhär tror jag: Vissa är avundsjuka eller arga eller ledsna och uttrycker det genom att vara taskiga. Andra är oroliga för dig och då kan det ibland låta som att man är arg fastän man egentligen faktiskt bryr sig och då kan ibland konstruktiv kritik bli negativ. Det är jättejobbigt när det blir så för man vet ju aldrig hur personen som skriver tänker eller menar för detta är ju internet och man ser ju inga ansiktsuttryck och ja. Jaja. du fattar. Du är jättebra. Om du inte orkar skriva glada saker hela tiden, så skit i det då, det gör väl inget om tio år. du ska inte behöva se till att tillfredsställa alla andra. du behöver inte vara en förebild. Tänk på dig själv, gör som du vill, så länge ingen annan kommer till skada.
    Ta hand om dig! Kram!

    SvaraRadera
  28. du gör mig glad.

    SvaraRadera
  29. Sluta bara att skriva. Stäng ner bloggen!

    SvaraRadera
  30. Du är fin. Människor yttrar sig för att såra. Men du är fin.

    SvaraRadera
  31. Kolla My! Det finns så mycket kärlek också!
    Du ser att det finns så många som stöttar dig, och du är värd det med!
    Om det är finns folk som är emot dig (vilket det tydligen gör, vilket är häpnadsväckande) så förstår dem inte, och då ska de inte vara här, på din egna plats i cyberrymden. Då ska de skita i det som gör dem provocerade, och skaffa någon annan hobby.
    Du har fett många beundrare. Ge verkligen inte upp det här. Liksom tjenare, vilken fin fanclub du har.
    Kram <3

    SvaraRadera