2.20.2013

nej

hej, jag ville bara skriva ihop några rader för att liksom säga ifrån, på något sätt. eller kanske inte säga ifrån, men sätta en gräns.
jag vet hur jag ser ut. 
jag har ju en spegel hemma, jag vet precis hur min mage och mina ben och mina armar ser ut och hur de har sett ut förut, och det gör himlans jättemycket superont att läsa kommentar efter kommentar om att jag har blivit äckligt smal, för smal, hemskt smal, oroligt mycket smal. det gör jätteont, för jag vet redan hur jag ser ut, och det hjälper inte. jag vet hur jag ser ut, och jag är inte alltid nöjd med det, det är ingen, men jag tycker att jag är helt okej. för jag är helt okej.

jag vet att ni bryr er om mig, och det är jag så jävla glad för. men ni hjälper inte till genom att skriva sådant, det gör bara lite ondare för varenda kommentar. har knappt vågar gå in på kommentarsgranskningen de senaste dagarna för att jag vet vad ni skriver, för att jag har fått radera så himlans många kommentarer där det har stått saker som att jag är äcklig, fel, dum i huvudet och andra ord som jag inte ens vill smutsa ner min blogg med att skriva här.

jag vet att ni bryr er, och det gör mig varm i magen. men samtidigt isar det i magen varenda gång jag får en kommentar också, och det är era ord som gör ont. så snälla.
jag vet vem jag är. 

26 kommentarer:

  1. Vi är nog mest oroliga för att du inte äter. För det finns en anledning till att du har gått ner så mycket i vikt på så snabb tid. Och det gör mig och andra oroliga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jo och jag förstår det, och jag tackar för det, men jag ber er att inte skriva sådana saker i framtiden, eftersom att det bara gör det en miljard gånger värre. det är som att försöka kasta glitter men råka kasta småsten istället, det regnar över mig som vasst hagel, och det är därför jag vänligt säger sluta.

      jag klarar mig. bättre än ni kan ana, sämre än ni kan tänka er. det är min psykiska hälsa och den är privat och det är därför jag ansöker om ert avstånd på det artigaste sättet jag kunde komma på. istället för att gå till motattack, eller ignorera. för er skull, så att ni inte oroar er och samtidigt får respons. ett slags tack, men nej tack.

      kram.

      Radera
    2. "jag hatar att flickor precis som jag mår illa av varenda tugga de tar, mäter midjan med säkerheten på en millimeter och hellre hoppar över en lunch än tvingas ta striden med ångesten som den ger efteråt.
      jag hatar att jag väger 11 kilo mindre än jag gjorde för tre månader sedan och att jag ändå avskyr varenda liten kvadratnanometer med mig själv.
      det är så jävla orättvist. och ingen ska behöva känna så. "


      "den här veckan ska bli så jävla bra, ska leva på broccoli, rödvin och dåliga cigaretter, köpa kläder för matpengarna och revoltera på smutsiga trottoarkanter. "

      Och jag minns att du skrev ett inlägg på tumblr för inte så länge sedan där du sa att du är tio kilo mindre nu och ändå känner dig störst i världen.

      Det är lätt att bli osäker när du skriver att du vet hur smal du är, samtidigt som inlägg likt dessa kommer upp ibland. Då blir din psykiska hälsa inte helt privat, då oroar sig människor.

      Men jag ska respektera vad du vill och låta bli att kommentera saker som har med det här ämnet att göra i fortsättningen. Jag får väl lita på att du är förnuftig nog att fixa det här själv.

      Radera
  2. Du är inte äcklig, du är absolut inte dum i huvudet.
    Du är mänsklig, det är väl allt. Hm. Tycker nog bara att det är synd att du känner att du inte duger. För du duger finfint. Mer än så.

    Jag hoppas bara att du mår okej.
    Och att det blir bättre.
    Äsh, jag vet inte. Men jag bryr mig om dig.

    Kram.
    (hoppas att jag inte skrev något dåligt nu.)
    Ta hand om dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. puss! det där gjorde mig glad, verkligen på riktigt. jag är inte särskilt känslig i allmänhet, do not worry. jag har bara haft ont i magen i flera dagar pga detta och var tvungen att säga någonting, vad som helst.

      Radera
  3. du är mer än okej du är underbart vacker som dig själv
    inte för mycket eller lite av någonting
    helt lagom

    SvaraRadera
  4. Men herregud har folk skrivit sånt? Skitstövlar. Jag tycker du är jättevacker och du ser verkligen inte ohälsosamt smal ut. Du är jättefin. puss

    SvaraRadera
    Svar
    1. skulle vilja påminna dig om "Du har blivit så smal att det nästan är läskigt."

      hejdå

      Radera
    2. Jag vet att det var lite okänsligt, men att säga att du är dum i huvudet eller äcklig är ju bara taskigt.

      Radera
  5. jag vill bara säga att jag vet hur det känns.
    är på behandling just nu för ätstörningar, och jag säger inte att du behöver någonting. jag har känt mig så ensam ensam ensam. jag är så ensam ibland.
    när jag var 10 kg smalare var jag den olyckligaste lilla fågeln i hela världen. är fortfarande olycklig. men jag får hjälp. jag är så trött trött trött.
    du är min fina popstjärna, eller bara en så väldigt bra person! bra för du kan håkan texter, bra för du gillar skogen, bra för du tänker, bra för att du andas: ta vara på det. jag har tappat bort mig någonstans och jag vet inte vart hur när jag ska finna mig.

    du är vacker! punkt slut, och jag önskar att detta ska styrka dig och att alla tar det lite lugnt med sina oroande kommentarer. jag hatar oron. man kan vara så skör, vissen och vill vara stark. fundera på varför du mår dåligt när folk säger att du har blivit smalare. jag blev så förbannat piss jävls skit arg när folk kommenterade min kropp, blir fortfarande det. jag kommenterade min kropp tillräckligt liksom behöver ingen annan som säger åt mig hur jag ser ut, man vet. vet vet vet så brännande mycket.

    ibland brinner man lite nästan. och fågeln har vissnat och skuggan är bruten och trasig.

    du är fin fin fin. tur att du har en blogg så du kan få en massa peppande cyberkramar och annat fint, tänk alla har inte det!

    lite kramar och sånt, eller bara ingenting speciellt nått fint iaf.

    SvaraRadera
  6. vill bara säga att du är en av dom vackraste människor jag någonsin sett. du är helt sjukt snygg och folk fattar inte att det kan såra precis lika mycket att få höra att man är äckligt smal som det sårar att få höra att man är äckligt tjock. jag har också fått höra detta när jag hade väldigt mycket komplex över att jag var smal, men det gäller att inte ta åt sig. det viktiga är att man trivs i sin egen kropp.
    du är något helt otroligt vacker.

    SvaraRadera
  7. Det gör ont att folk skriver så hemska saker.
    Jag har inget smart att säga, vill bara få fram att det som räknas är att du ska må bra.

    SvaraRadera
  8. Du är stark My, jag är fullt medveten om det. Du är cool, häftig och underbar. Kram!!

    SvaraRadera
  9. Du är absolut inte äcklig eller något alls åt det hållet. Tvärt om är du hur fin som helst. Jag vet själv hur det är att inte vara nöjd med sig själv, och jag tror att de flesta har saker med sig själva de inte tycker om. Men vill bara att du ska veta att du är vacker och det är synd att du inte är nöjd för det borde du vara. Och hoppas att du mår bättre.

    Tror att folk bara är oroliga, att de vill att du mår bra, även om många är okänsliga. Hoppas du mår bättre och att saker förbättras. Ha det fint, ta hand om dig.

    SvaraRadera
  10. Du är klok My och skriver väldigt bra saker. Du är inte ful eller dum. Du är fin och bra precis som du är.

    Kramar fridan

    SvaraRadera
  11. Vet hur det känns, får själv samma kommentarer. Jag är inte ens smal med flit. Förstår att jag borde äta lite mer, samtidigt är det inte mitt fel att min aptit är så dålig när jag går på de mediciner jag gör. Föredrar kramar då jag slipper höra ett "jag känner dina revben, vad äckligt" och "du ser ut som ett streck" när jag tar av mig mina löst sittande tröjor osv, mår bara dåligt av att höra det. Tack för att du skrev det här.

    SvaraRadera
  12. tyckte det var himla fint, den kommentaren där någon skrev blablabla någonting och sen "du är ju bara mänsklig". är typ det jag vill få fram. du är inte svag eller äcklig eller otillräcklig. du är inte heller hulken som klarar att höra vad som helst och aldrig vill skrika av smärta. du är bara mänsklig, och bara så du vet så älskar jag dig för det. okej? älskar dig min pärla

    SvaraRadera
  13. My, du känner inte mig och jag känner i princip inte dig, men jag har följt din blogg i över ett år och om och om igen blir jag så himla fascinerad, imponerad och inspirerad av precis allt du gör. Du är en otrolig person. Det gör så ont i mig att se dig ledsen. Och om det är någon som vet hur det känns när det isar i magen så fort det står att man har en ny kommentar så är det jag. Jag har bytt blogg två gånger på grund av hatkommentarer. Förstår verkligen inte hur en så fin och fantastisk person som du får sådana. Det jag vill säga är att, jag finns. Jag vet hur det är att få hat, jag vet hur det är att ha en ätstörning (eller början till en), och hur stor press det blir när andra pratar om det/kommenterar det. Du behöver inte publicera denna kommentaren, eller ens svara, jag vill bara att du läser den och att du förstår hur otrolig du är. Jag finns på mailen (ebbaagren@live.se) och bloggen om du vill prata, för tro mig, jag har varit i precis samma situation. Puss och kram, vackra My.

    SvaraRadera
  14. my; du är så himla bra, stark och fin och allt där emellan. Jag har fått höra att jag är "onormalt smal" och "borde du inte äta mer" osvosv. Det sårar så jäkla mycket och vissa människor förstår inte det. Blir så arg.
    Men du är bäst My. pussar och kramar

    SvaraRadera
  15. du är superfin My! du är typ den finaste som finns, klok också. om någon tycker illa om dig så kan de hålla det för sig själva, du ska liksom inte behöva vara rädd för att läsa kommentarerna. vet inte vad jag ska säga haha.

    kram!

    SvaraRadera
  16. Oavsett vad du väger är du som vackrast när du mår bra. Hoppas du hittar tillbaka till ditt glada jag!

    SvaraRadera
  17. Oavsett vad du väger är du som vackrast när du mår bra. Jag hoppas att du hittar tillbaka till ditt glada jag!

    SvaraRadera
  18. åh My, du är så fin! internethat eller vad det nu är (vilket det verkade som av det du skrev i inlägget) kan dö. jag var själv med om det för ca två veckor sedan som skrev att jag var tjock, ful, tjocktjocktjock och har redan haft ätstörningar (men är av med dem nu tror jag) på instagram.
    i vilket fall så är du typ världens finaste och jag hoppas att du mår kalasbra snart.
    glitterpussar

    SvaraRadera
  19. Usch på de som skriver. Jag älskar dig så sjukt mycket och får en stor klump i magen när jag läser kommentarer om att du är..äcklig? Va? Va? Va? Det är ett ord man absolut inte (aldrig aldrig aldrig aldrig aldrig aldrig aldrig) kan beskriva dig med. Jag ska stötta dig, och vi är många som kommer att göra det. Ja, jag är orolig för dig, och ja, jag tycker att det är hemskt att du slutat äta, men man att trycka ner är motsatsen till att stötta. Du är fortfarande en av mina favoritpersoner i världen och jag skickar en massa kyssar och diamanter och kattungar till dig. Du förtjänar att må bra, och jag hoppas verkligen att du vet det.

    SvaraRadera
  20. Vad tråkigt att folk inte kan skita i att vara taskiga, du e skitcool, bry dej inte om dom (lättare sagt än gjort, jag vet)

    SvaraRadera
  21. du är så finfinfin. vågar aldrig prata med dej, för jag är så lten, me du är min förebild vännen.du får se ut hur du vill, se bara till att skita i andra o må bra.

    SvaraRadera