2.13.2013

det sorgligaste jag vet

1. Flickor som säger "jag vill" lite för tyst när man ska välja en frivillig och inte blir valda eftersom att ingen hörde dem, eller ens märkte att de fanns där. Och de sitter där och accepterar att tillfället försvann, fastän de ville så gärna att det nästan gjorde ont i hjärtat.

2.  Gamla tanter som har hur många par bestick som helst men bara ett par som används.

3. Ensamma, tappade vantar som hängs upp på grenar, staket och buskar om vintern men som aldrig hämtas hem, så att de till våren bara är små högar av röd tråd.

4. Pojkar med gängliga tonårskroppar som sitter ensamma i matsalen och som ingen säger "kom sitt med oss" till, inte idag, inte imorgon, inte för resten av högstadiet.

5. När det bara finns en kanelbulle kvar och mamman som inte fått någon ger den sista till sitt barn som redan fått tre. Fint men hjärtslitande.

6. De där sista flingorna i paketet som aldrig äts upp utan som slängs som om de inte fanns, bara för att det ändå mest är smuligt längst ner.

7. När någon har köpt godis och alla får en bit förutom en, som inte ens vågar fråga, i rädsla att vara i vägen eller verka krävande.

8. Smala ben på smala flickor ute på gatan när det är så himlans uppenbart att de har hoppat över massor av luncher för att se ut sådär.

9. Den där idrottslektionerna där man ska välja lag och man redan vet att vissa kommer att väljas sist, och de står där och hoppas, hoppas, hoppas, hoppas (SNÄLLA FUCKING GUD SÄG ATT DE VÄLJER MIG!!) att de ska bli valda men blir ändå alltid restprodukten som senare får sitta på bänken men säger att det är okej eftersom att de har "huvudvärk".

7 kommentarer:

  1. Känner igen mycket.
    Det finns så mycket sorgliga saker, som sorgligt nog är vardagliga.

    Kram på dig My! <3

    SvaraRadera
  2. vad fint skrivet! blir tårögd..

    SvaraRadera
  3. Vissa flickor är jättesmala naturligt och har aldrig skippat någon lunch för att de ut som de gör.
    Som min vän som är 164 cm och väger 44 kilo.
    Hon äter mycket mer än mig och är ändå så smal.

    SvaraRadera
    Svar
    1. hej anonym, jag läste din kommentar och kände mig tvungen att svara på den. det finns jättesmala flickor som bara är så, och det har jag inte sagt att det inte finns, men sedan finns de de där som är bleka och har ringar under ögonen och ser stressade ut, de som har mellanrum mellan låren som liksom inte ska vara där och överarmar med för stora armbågar. som inte är så små egentligen. det är det som gör ont.
      puss

      Radera
  4. my, nr 8. är så utmattad. äntligen någon som ser och säger något.

    SvaraRadera
  5. jag håller på att bli en nr 8. jag vill inte, men det är oundvikligt.

    SvaraRadera
  6. Så himla vackert skrivet. inspirerande

    SvaraRadera